2014. május 18., vasárnap

Rántott csirkemell fokhagymás-tejfölös pácban

Most magyarázom ezt az ételt egy kicsit.
Teljesen egyszerű rántott csirkemellfiléről van szó, hagyományos liszt-tojás-zsemlemorzsa panírral. Otthon  a családban nálunk nem volt szokás húst pácolni, vagy ha hébe-hóba elő is fordult erősebb húsoknál (marha, birka, kecske), csirkét soha nem pácoltunk. A csirkemellnek azonban kifejezetten jót tesz némi enyhe pác, még a rántott húsnak is.

Annyi előkészületet teszek, hogy a kiklopfolt hússzeleteket megkenem a következő masszával:
  • joghurt vagy tejföl
  • víz
  • zúzott fokhagyma
Két egész csirkemellhez használtam nagyjából 3 dl tejfölt, másfél fej fokhagymát összezúzva, kb. 2 kiskanál sót, úgy fél-egy dl vizet. Ezt összekevertem és megkentem vele a hússzeleteket, amiket egymásra fektettem. Betettem egy órára a hűtőbe, majd panírozás és sütés következett.

Ez a pác pont jó arra, hogy csirkemell kissé szálasabb szerkezetét porhanyóssá tegye, és ad egy kis fűszert az egésznek.

A képen a kertünkből szedett natúr madársaláta társaságában szerepel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése