2012. szeptember 26., szerda

Hortobágyi húsos palacsinta




Hozzávalók:


a töltelékhez:

  • 50 dkg darált hús, jelen esetben sertéshúsból készült
  • 20 dkg vöröshagyma
  • 4-5 ek étolaj
  • 2-3 ek pirospaprika
  • 2-3 vékony szelet zöldpaprika
  • 1 kisebb paradicsom
  • 1-2 kk őrölt kömény
  • 2-3 ek tejföl
Sós palacsintát sütünk. Nekem ez a töltelékmennyiség 9 darab palacsintához volt elég, igaz, bőven tettem a töltelékből beléjük.

A vöröshagymát apróra vágjuk és a darált hússal együtt kevés olajon kicsi sóval megpirítjuk. Hozzáadjuk az őrölt köményt, a szeletelt paradicsomot és a zöldpaprikát, majd felengedjük kis vízzel és pároljuk. Ha felforrt, a pirospaprikát kevés olajban és némi forró vízzel, amit a húsléből veszünk elkeverjük, majd hozzáadjuk a húshoz. Készre pároljuk az egészet, kb. 40 percig. Tulajdonképpen a darált hús akár hamarabb is készen van, ám ahhoz, hogy a hagymából jó kis szaft legyen, szükséges legalább ennyi idő. A végén elkeverjük benne a tejfölt.

A palacsintákba betöltjük a húsos tölteléket, szaft nélkül vagy csak minimális szafttal. Én a palacsinták két végét behajtottam, úgy fektettem őket  a tepsibe. Mikor szépen egymás mellé kerültek a tepsiben, rálocsoljuk a szaftot. Sütőbe toljuk, kb. 10 percre összesütjük.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése