2012. október 4., csütörtök

Alfredo spagetti



A kertben itt a sok friss fűszernövény végre, ez jó alkalmat ad arra, hogy kipróbáljak valamilyen pestós tésztát. Így elsőre egy nagyon egyszerűvel próbálkoztam. Nem tudom, honnan való ez a név és ez az ízkombináció, én képeken találtam rá az interneten, majd szabad mennyiségekkel kipróbáltam, úgy, hogy jó szószos-ízes legyen a tészta.

Hozzávalók a mártáshoz:
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • egy nagy csokor friss petrezselyemzöld
  • pár szál friss kakukkfű
  • csipetnyi fehérbors
  • csipetnyi só
  • egy kis darabka vaj
  • 1-1,5 dl tejszín
  • 5-10 dkg trappista sajt 
Ez a mártásmennyiség nem túl sok tésztára lett elegendő, ha saccolnék, talán úgy 10-15 dkg-ra.

A zúzott fokhagymát és az apóra vágott fűszernövényeket egy serpenyőben pici sóval vajon megpirítottam, majd hozzáöntöttem  a tejszínt, összeforraltam. Átöntöttem egy egyéb tálba és botmixerrel belementem, hogy a fűszernövények biztosan jó aprók legyenek. Vissza  a serpenyőbe az egészet, majd belereszeltem a sajtot és addig kevertem, míg jól összeolvadt az egész.

Közben kifőztem a tésztát.

A tésztát összemelegítettem a mártással és már tálaltam is.

Nagyon ízletes, szószos, friss ízű étel.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése