2020. május 16., szombat

Mexikói bableves csirkével

A recept forrása alapvetően ez a bejegyzés volt:

http://www.mindmegette.hu/mexikoi-bableves-csirkemellel.recept/

Szerettem volna egy olyan bablevest, ami zöldségesebb, könnyebb, mint a hagyományos magyar babos ételek, és könnyebb, mint a könnyebb, mint a mindenféle vegán konyhák fehérjebomba babételei. Ebből is látszik, hogy számomra a szárazbab alapvetően nem tartozik a könnyen emészthető ételek közé, főleg, ha nem megfelelően van elkészítve, nem megfelelő alapanyagokkal van párosítva.

én a következő hozzávalókkal készítettem:

  • kb. 20 dkg száraz vörösbab
  • ehhez 3 db csirke felsőcomb felkockázva
  • 2 nagy fej vöröshagyma
  • 3-4 db kisebb paradicsom
  • 1 fehér húsú paprika
  • térfogatra kb. ugyanannyi fagyasztott kukorica, mint bab 
  • étolaj
  • morzsolt korianderlevél
  • őrölt kömény
  • kevés őrölt fehérbors
  • esetleg némi kakukkfű
  • 1-2 kiskanál őrölt pirospaprika
  • vagy ízlés szerint egyéb fűszerek


A babot egy éjszakás áztatás után külön főztem, kb. két órahosszáig. Mikor készen lett, leöntöttem a főzővizét. A felkockázott húst az apróra vágott hagymával kevés olajon pirítottam, hozzáadtam a fűszereket és a felszelt paradicsomot, paprikát. Kicsit olyan lett ebben a fázisban, mintha egy lecsós alapot készítenék, csak másfajta fűszerezéssel. Felöntöttem vízzel. Mikor a hús már nagyjából készre főtt, hozzáadtam a megfőtt babot és a kukoricát. Forráskor kevés pirospaprikával fűszereztem még.

Könnyed, zöldséges ízű, nekünk kicsit egzotikus ízvilágú, kinézetű leves. Egytálételként is megállja a helyét, vagy valamilyen könnyebb második fogással. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése