2009. augusztus 24., hétfő

Citromos csirkekrémleves

A recept interneten számos helyen föllelhető, nem tudom, vajon honnan származik az eredeti. Valamiféle húslevest szerettem volna készíteni, de nem a hagyományos módon. A leírás alapján úgy gondoltam, ezt a receptet ki kell próbálnom.

Az "eredeti" recept így hangzik:

Hozzávalók 4 személyre:

  • 0,5 kg csontos csirkemell
  • 20 dkg sárgarépa
  • 15 dkg petrezselyemgyökér
  • 5 dkg vöröshagyma
  • 5 dkg zellergumó
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 púpozott evőkanál liszt
  • 4 dkg margarin
  • 1 dl tejszín
  • 2 db tojássárgája
  • 1 citrom leve
  • 1 csokor petrezselyem, őrölt bors, csipetnyi tengeri só

Megtisztítjuk és hasábra vágjuk a zöldségeket, és a csirkemellel együtt 1 liter, sóval és borssal ízesített vízben puhára főzzük.

A megfőtt csontos húst kivesszük a levesből, lebőrözzük és kicsontozzuk, majd a húst csíkokra vágjuk és félretesszük.

A főtt zöldségeket a leves levével együtt összeturmixoljuk.

A lisztből a margarinon világos rántást készítünk, ezzel sűrítjük az turmixolt levest.

A tűzről levéve, állandó keverés mellett hozzámelegítjük a tejszínnel alaposan elkevert tojássárgákat. Utána beletesszük a húscsíkokat, meghintjük apróra vágott petrezselyemmel, és ízlés szerint savanyítjuk citrommal.


Én ezt hozzáigazítottam a saját ízlésemhez és az itthon föllelhető alapanyagokhoz. Így került bele csirkemell helyett csirkecomb, a petrezselyemgyökér, a bors, a margarin és a liszt kimaradt belőle, ellenben került még bele karalábé, pici olaj és étkezési keményítő. Az elkészítést a zöldséglevesekhez hasonlóan olajon pirítással kezdtem, majd felöntöttem vízzel. A rántást a tejszínnel és a tojássárgájával (abból is csak 1 db-ot használtam) elkevert keményítővel helyettesítettem. A citromlétől tartottam kissé, vajon mennyire illik a tejszínhez, de kiderült, hogy 1-2 kiskanálnyi nagyon finom, pikáns ízt ad a levesnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése