2009. november 22., vasárnap

Gesztenyés krémes

A recept teljes egészében Ildus konyhájából való.

Azért közzéteszem itt is, nehogy egyszer eltűnjön onnan. Kár lenne érte, annyira finom.

Tehát az eredeti recept:

Gesztenyés krémes kb.20×25 cm méretű tepsihez, (12 kocka); készíthető tortaformában is.

Hozzávalók:
Tészta: 2 tojás, 4 dkg cukor , 4 dkg liszt, 1 evőkanál kakaópor (nem Nesquick!), 2 evőkanál olaj.
A tojássárgákat 3 dkg cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk az olajat és jól elkeverjük benne. A fehérjét a maradék cukorral felverjük habnak, majd a sárgájához adjuk. Rászitáljuk a lisztet és a kakaóport, majd ez egészet könnyed mozdulatokkal egyneműsítjük. Vigyázzunk a hab ne törjön össze!
Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük, előmelegített sütőben, 170 fokon megsütjük. kb 10-15 perc sütőtől függően. Akkor jó amikor megnyomkodva nem élesen recsegő a hangja, csak úgy tompán hallani.

Amíg sül a tészta elkészítjük a sárgakrémet.
Krém: 1/2 liter tej, 1 csomag vaníliás pudingpor (főzős), 2 tojás, 4-5 evőkanál cukor (édesszájtól függően)
1 dl tejben elkeverjük a pudingport és a tojások sárgáját. A többi tejet 3 evőkanál cukorral felforraljuk. Amíg melegszik, felverjük a tojásfehérjét a maradék cukorral kemény habnak. Éppen el lehet készülni a habveréssel mire felforr a tej. Ekkor beleöntjük a kikevert pudingport és sűrű krémmé főzzük. Lehúzzuk a tűzről, beleforgatjuk a fehérjehabot. Óvatosan, de mégis gyors határozott mozdulatokkal végezzük, különben "túrós" lesz (az ízén nem érződik ha túrós)
A krémet rásimítjuk a formába igazított, megsült piskótalapra. Lehet a tepsiben is hagyni amiben sült a piskóta, de előtte a papírt szedjük le róla és a sütőpapírt fordítsuk meg, hogy könnyebben tudjuk majd tálalni. Mivel mindkét hozzávaló még meleg, nem lesz egyiknek se baja. A sárgakrém tetejét szépen elsimítjuk egyenesre, és hűvös helyre tesszük.

Egy 25 dkg-os gesztenyepürét krumplinyomón átpaszírozunk, kétharmadát rászórjuk a kihűlt sárgakrémre.

Tetejére
2 dl tejszínből habot verünk (lehet fele igazi, fele Hulala). Egyenesre simítjuk, megszórjuk a maradék gesztenyepürével, olvasztott csokival mintázzuk.


Én pár apró változtatást tettem:

1. 3 tojásból sütöttem a piskótát, mindent arányosan ehhez igazítva. A tepsim is nagyobb volt valamelyest, másrészről nekem a 2 tojásból sütött piskótával nagyon vékony lett.

2. A krémbe tettem zselatint. Szerintem így sokkal könnyebben, biztosabban megáll.

3. Ebből következően több krémet is készítettem, úgy 7 dl tejből, gesztenyéből is nyugodtan lehet másfél-két csomagnyit használni. Természetesen tejszínhabból is többet. A tejszínhabot én valódi tejszínből szoktam felverni, ha szükséges, adok hozzá egy kis habfixálót.

4. A tetejére étcsokoládét reszeltem.

Így néz ki az általam elkészített gesztenyés (ez még egy zselatin nélküli változat, a zselatinos krém jobban megáll):


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése