2009. november 21., szombat

Karalábéfőzelék

Egyszer kipróbáltam a változatosság kedvéért a karalábélevest kaporral és tejföllel ízesítve. Az eredmény meglepően finom lett. Úgy gondoltam, ezt a fűszerezést a karalábéfőzelékre is lehetne alkalmazni, eltérve gyerekkorom tejes-cukros karalábéfőzelékétől. Az ételeink között ez a fajta fűszerezés is meghonosodott azóta.



Hozzávalók:

  • karalábé
  • fokhagyma
  • tejföl
  • kapor
  • keményítő

A karalábét nagy lyukú reszelőn lereszeltem, majd annyi vízbe, ami éppen ellepi, föltettem főni a kaporral és a zúzott fokhagymával. Mikor már puha volt nagyjából, de még picit roppanós, akkor egy részét kivettem a karalábénak, turmixoltam egy kis főzőlével, majd elkevertem tejföllel és 2 evőkanál keményítővel. Ez visszakerült a főzelékbe, és kevergettem amíg sűrűbb nem lett.


Mennyiségeket nem tudok írni. Volt itthon egy hatalmas óriáskaralábé, aminek egy része a héten már nyersen elfogyott, a többit pedig sürgősen el kellett készíteni valahogyan, nehogy végleg megfonnyadjon :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése