2012. május 17., csütörtök

Meggyes-túrós pite







 Az alaprecept a Nők Lapja Konyha 2010-2011 december-januári számából való. Valamelyest átalakítottam, részben ízlésem szerint, illetve a recept számomra nem egyértelmű részeit próbáltam értelmezni a magam számára. Sajnos többször jártam már úgy különféle újságokban található receptekkel, hogy hiányosan vagy duplán voltak felsorolva az egyes alapanyagok, vagy az elkészítés menete nem volt egyértelmű.



A fotó nagyon vonzó volt és a töltelékek ilyen kombinációja is jó ötletnek tűnt, így elkészült a saját változat, ami a család minden tagjának nagyon ízlett. És még mutatós is :)



Hozzávalók:
a tésztához:
  • 21 dkg finomliszt
  • 15 dkg vaj
  • 2 tojássárgája
  • 5 dkg cukor
  • csipetnyi só

a töltelékhez:
  • 50 dkg túró
  • 6-7 dkg cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2-3 ek tejföl
  • 3 ek búzadara

  • fél üveg fosztott meggybefőtt
  • 4 dkg étkezési keményítő
  • 1 dl tej
  • vanília aroma
A tésztához a lisztet összekeverjük a cukorral és a sóval, a vajat kissé megolvasztjuk, elkeverjük a tojássárgájával majd a liszthez adjuk.Összegyúrjuk és a hűtőbe tesszük pihenni.

Eközben elkészítjük a tölteléket. A tehéntúrót összetörjük a tejföllel, édesítjük, belekeverjük a reszelt citromhéjat és a búzadarát. Ha túlságosan nedvesnek találjuk, még tehetünk hozzá 1-2 ek búzadarát. Én most bolti túróból készítettem, nem háziból. Azért tettem hozzá a tejfölt, mert túl göröngyösnek találtam. A tejföltől simább lesz az állaga, a házi túróhoz hasonlóan.

A meggybefőtt alatt kb. 1 dl lé volt, ehhez tettem még egy kis tejet, majd bekevertem az étkezési keményítővel, adtam hozzá vaníliaaromát és kvázi nagyon sűrű meggyszószt főztem belőle. Az eredeti receptben vizet és vaníliás pudingport írtak hozzá.

A sütőformát kivajaztam és megliszteztem. A tészta kb. kétharmadát elnyújtottam, és a sütőformába igazítottam. Ez egy nagyon omlós linzertészta, ne lepődjünk meg, ha szakad, ha nem akar egyben maradni. Nekem egy részét sikerült csak a formába nyújtanom, a többit, beleértve a peremet is úgy igazgattam, ragasztgattam hozzá külön. de ez egy linzertészta esetében nem okoz gondot, úgyis szépen egybesül, kihűlve egyáltalán nem esik szép.

180 fokra előmelegített sütőben kb. 8 percet elősütöttem. Rákanalaztam a túrótölteléket, majd eligazgattam rajta a meggyeset. A maradék tésztát vékonyra nyújtottam és rácsokat vágtam belőle késsel a tészta tetejére.

180 fokos sütőben 20 perc alatt készre sült. A formából akkor szedhető ki szépen, ha már nem túl forró, csak langyos.  Pedig melegen is isteni finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése