2012. május 29., kedd

Dán citromos keksz, ami lehet csokis is






Folyamatosan kekszrecepteket keresek. Olyanokat, amik valóban kekszállagúak lesznek, olyan omlósak, roppanósak. Találtam egy nagyon jó omlós állagú vajas kekszreceptet, amit kétféle ízben is elkészítettem, az eredeti citromos változatban és csokisan. Az eredeti recept Stahl Judit receptjei között található dán citromos keksz.
Én pár apró módosítást tettem a receptben.


Hozzávalók:
  • 25 dkg finomliszt
  • 5 dkg étkezési keményítő
  • csipetnyi só
  • 22,5 dkg vaj
  • 6-7 dkg porcukor
  • egy vanília kikapart belseje/vaníliaaroma
  • 2 citrom reszelt héja
  • 1 citrom leve
  • vagy citrom helyett 10 dkg apróra tört étcsokoládé
A lisztbe belekeverem a keményítőt, a sót és a cukrot, majd a citromok reszelt héját. A vajat kissé megolvasztom, annyira, hogy ne legyen folyékony, de jó puha, könnyen keverhető legyen. Beleöntöm a citromlevet, a vaníliaaromát, majd összedolgozom a száraz hozzávalókkal. Szerintem egyáltalán nem igényel sok kevergetést, gyúrást, könnyen, hamar összeáll. Egy kisebb nyújtódeszkán rudat formázok belőle, lefóliázom, vagy betekerem a fóliába, majd fél-egy órára a hűtőbe teszem. Mikor kellően lehűlt, késsel fölszeletelem kb. ujjnyi vastag szeletekre. Sütőpapírral bélelt tepsiben  160-180 fokon sütöm kb. 15 percig. Ez az adag kb. egy nagy tepsire elegendő.

Annyira finom, omlós lett az első adag, valóban annyira finom kekszállagú, hogy muszáj volt megpróbálnom csokis változatban is. Ez annyiban különbözik a citromostól, hogy reszelt citromhéj és lé helyett 10 dkg tört étcsokoládét kevertem a tésztába. Apróra törtem, a saját csomagolásában klopfolóval. Ez is nagy sikert aratott itthon.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése