2010. május 4., kedd

Spenótos tészta

Ezt a receptet illetve ehhez hasonlót sok helyen lehet manapság találni, interneten is. Én azért próbáltam ki, mert szerettem volna a spenótot a hagyományos spenótfőzeléken kívül más ételekben is kipróbálni. Így jött ez az egyszerű recept, ami nagyszerűen bevált a hétköznapokban.





Hozzávalók kb. 2 adaghoz:

  • 14 dkg durumtészta
  • 20-25 dkg fagyasztott parajpüré
  • 5-6 gerezd fokhagyma
  • őrölt szerecsendió
  • őrölt kömény
  • 1 dl tejszín
A kiolvasztott parajpüréhez hozzányomjuk a fokhagymagerezdeket, sózzuk, fűszerezzük, kevés vízzel 5-10 percig főzzük. Hozzáöntjük a tejszínt és összeforraljuk vele. A parajmártást a kifőtt durumtésztára öntjük, összemelegítjük vele és reszelt sajttal tálaljuk.

Ahhoz, hogy a mártás a kívánt sűrűségű legyen, jól el kell találni a víz mennyiségét és hozzá a tejszínt. Én nem szoktam ezeket kimérni. Ha esetleg több lenne a víz a kelleténél, el lehet főzni róla, a tejszín meg úgyis sűrít a mártáson valamennyit. Viszont mivel tésztára fog kerülni a mártás, nem szeretek hozzá még keményítőt is használni sűrítésnek, anélkül könnyebb állagú lesz.

A mártást természetesen el lehet készíteni friss spenótlevelekből is. A spenótleveleket megmossuk, leforrázzuk, botmixerrel pürésítjük, majd a fagyasztott spenóthoz hasonlóan megfőzzük.

A fűszerekkel óvatosan bánjunk. A túl sok kömény és szerecsendió esetleg keserűvé teheti a mártást. A legjobb, ha kóstoljuk közben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése