2010. szeptember 12., vasárnap

Majonézes káposztasaláta

Nem is tudom, hogyan nevezzem ezt az ételt. Úgy gondoltam, a káposztasaláta elé hozzáteszem az öntet egyik összetevőjét, ami valamelyest jellemzi az ízt.
Az alapreceptet interneten találtam amerikai káposztasaláta vagy coleslow néven, miközben fejeskáposztához kerestem salátarecepteket. Az öntet általános jellemzője, hogy tartalmaz ecetet, majonézt, tejfölt, citromlevet, mustárt, valamilyen édesítőanyagot. Én átalakítottam saját ízlés szerint. Az általam talált receptekben az öntet túl édes és túl majonézes volt, ezért ezeken enyhítettem, tejföl helyett inkább joghurtot használtam.


Hozzávalók:

  • egy kis fej, vagy egy fél fej fejeskáposzta
  • 2 db lilahagyma
  • 1 szál sárgarépa

Az öntethez:

  • kb. másfél dl natúr joghurt (esetleg fele tejföl, fele joghurt)
  • 1 kk majonéz
  • 1/2 kk mustár
  • ízlés szerint só (kb. 2 kk)
  • 1 kk méz
  • 1 kk citromlé
A fejeskáposztát vékonyra szeljük, hozzáreszeljük a sárgarépát, a lilahagymát félkarikákra vágjuk.

Az öntethez összekeverjük a hozzávalókat, összeforgatjuk a salátával, majd az egészet hűtőben érleljük pár órát.

Önálló ételként fogyasztva például egy szelet teljes kiőrlésű kenyérrel, főtt tojással, vagy köretként is megállja a helyét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése