2009. szeptember 7., hétfő

Karfiolkrokett



Ezt a receptet Kövesdi Natália Nagyi és Nati szakácskönyve ihlette. Általam elkészítve három változás van az eredeti recepthez képest: a lisztet zabpehellyel helyettesítettem, szükségesnek tartottam hozzá tojást és majoránnával fűszereztem még.


Hozzávalók:

  • egy fél karfiol
  • kb. 5 ek zabpehely
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 2 tojás
  • majoránna
  • zsemlemorzsa
  • olaj a sütéshez


A karfiolt rózsáira szedve párolóedényben gőz fölött megpároltam. Krumplinyomóval összetörtem és összekevertem a felkockázott vöröshagymával, a zabpehellyel, a fokhagymával, a tojással és a fűszerekkel. Golyókat formáltam belőle, megforgattam zsemlemorzsában és kisütöttem.


Nem kedvelem túlságosan az olajban sült ételeket, mert általában nehéznek találom őket a sok beszívott olajtól. Ebben az esetben ezt nem tapasztaltam olyan számottevően, finom, viszonylag könnyű zöldséges golyócskák sültek ki. Legközelebb azért megpróbálom sütőben készíteni, csak pár csepp olajjal vagy vajjal elkészíteni, hátha úgy jobban megmarad a zöldség friss íze is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése