2010. február 4., csütörtök

Finomfőzelék

Ez egy olyan kivételes főzelék volt, amit gyerekkoromban még a menzán is megettem. Ha túl lisztes volt, maximum kihalásztam belőle a zöldségdarabokat, a többit meg otthagytam. Ezeknek a zöldségeknek az íze szerintem nagyon jól harmonizál egymással, érdemes próbálkozni a hagyományos főzeléknek olyanfajta elkészítésével, hogy a friss, nem túlfőtt zöldségek íze domináljon, ne a lisztes sűrítésé.



Hozzávalók:

  • 1 nagyobb szál sárgarépa
  • kb. 20-25 dkg zöldborsó
  • karalábé
  • kicsi vaj
  • 1-2 dl tej
  • 1-2 ek étkezési keményítő
  • petrezselyemzöld
  • 3-4 gerezd fokhagyma

Én most kényelmes módon mirelit zöldborsó-sárgarépa keverékből készítettem a főzeléket, ehhez tettem 2 db friss karalábét. Ugyan friss zöldségből szerintem sokkal finomabb.

A felkarikázott, kockára vágott zöldségeket egy kicsi vajon kicsi sóval pirítom, majd felöntöm épphogy csak annyi vízzel, hogy ellepje. Ha közben elfőné a vizet és még nincsen készen, természetesen pótoljuk. Ezt a mirelit keveréket használva kb. negyedóra alatt az egészet puhára főztem. Ha friss zöldségekből készítjük, a sárgarépának lehet egy kicsit több időt hagyni, a zöldborsó és a karalábé viszont hamar készen van. Ha puhák a zöldségek, beletesszük a zúzott fokhagymát. A tejből és az étkezési keményítőből habarást készítünk és elkeverjük az ételben, összeforraljuk. Közben megszórjuk apróra vágott petrezselyemzölddel. Ha szükséges, még sózzuk.

Ügyeljünk arra, hogy valóban csak annyi folyadék legyen rajta, ami ellepi, így minimális mennyiségű habarás is elég hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése