2009. október 25., vasárnap

Almaleves

Most készítettem először életemben almalevest abból az apropóból, hogy megmentsek pár, a kamrában kornyadozó almát. Megnéztem pár receptkönyvet, böngésztem az interneten és úgy találtam, hogy az almalevesnél mi sem egyszerűbb. Elkészült hát a saját változatom.





Hozzávalók:

  • alma
  • szekfűszeg
  • fahéj
  • cukor
  • vaníliás cukor/vaníliarúd/aroma
  • citromlé
  • tejföl
  • kukoricakeményítő

Az elkészítése gyakorlatilag csak annyi, hogy ezt az egészet összefőzzük, habarjuk, ízesítjük.

Az almát meghámoztam, magházától megtisztítottam és szeletekre vágtam. Föltettem főni a fűszerekkel vízben. Mikor megfőtt, az egész szekfűszegeket kivettem belőle, utánaízesítettem citromlével, és behabartam egy kis tejföllel elkevert keményítővel. Ha kihűlt, bátran fogyasztható, bár így ősszel-télen én langyosan szeretem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése