2009. október 27., kedd

Kelbimbóleves krumplisnudlival



Az egyik kedvenc ételem kelbimbóból, a nagymamám ötlete alapján hagyományos krumplisnudlival. A krumpli vaéamelyest lágyít a kelbimbó markáns ízén, de így nudli formában mégis valahogyan finomabban van jelen, mint sima főtt krumpliként.


Hozzávalók:
  • kb. 30 dkg kelbimbó
  • 1 szál gyökér/ pár szelet zeller
  • fél szál sárgarépa
  • kicsi vaj (szerintem kifejezetten vajjal finom, én ehhez a leveshez az olajat kevésbé szeretem)
  • 1/2 fej vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • sómentes szárított fűszerkeverék
  • őrölt kömény

a nudlihoz:
  • 2-3 db közepes krumpli
  • 1 tojás
  • 1 ek étolaj
  • pici só
  • liszt, amennyit felvesz
A vajon kicsi sóval megpirítjuk az apróra vágott vöröshagymát, a felkarikázott sárgarépát és a zellert, kevés vízzel felöntjük és egy kicsit pároljuk, közben fűszerezzük. Hozzáadjuk a megmosott, megtisztított, esetleg félbevágott kelbimbókat, felöntjük vízzel és majdnem készre főzzük. A végén belefőzzük a nudlikat.

A nudlihoz megfőzzük a krumplit, összetörjük lehetőleg teljesen simára. Ha valaki szereti benne darabokban a krumplit, az sem baj, ha kicsit darabos marad. Hozzáadjuk a tojást, a sót, a pici olajat, majd összeállítjuk annyi liszttel, amennyit felvesz. Ez ebben az esetben egy viszonylag lágy állagú tésztát jelent, de azért ne is ragadjon nagyon, de nem kell nagyon kigyúrni. Ezután ujjnyi vastag hurkákat sodrunk belőle lisztezett deszkán, ferdén, vagyis "nudlialakúra" felvágjuk és a levesbe belefőzzük.

Nagyon tartalmas leves, szerintem elég hozzá valamilyen nagyon egyszerű, könnyű második fogás.

Nekem ezzel a mennyiséggel már megint jóval több nudli lett, mint ami szerintem ideális a levesbe ehhez a zöldség arányhoz, úgyhogy a többit csak forró vízben kifőztem és eltettem jobb napokra. Megehető tejföllel, sajttal, mákkal, ki hogyan szereti.

Később elkészítettem a kelbimbólevesnek egy másik változatát, baconszalonnán pirítva a zöldségeket és majorannával fűszerezve. Ennél jóval erőteljesebb ízű a végeredmény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése