2009. október 24., szombat

Túrógombóc

Ezt a receptet most csak kifejezetten az arányok rögzítése végett írom le. Nálunk a családban nem volt hagyomány a túrógombóc készítése. A férjem nagymamájánál ettem először, természetesen rögtön megízlett.

Én jó zsíros, csomómentes házi túróból szoktam készíteni. Valószínűleg a túró állaga miatt jópár recept arányai nem működtek, így kikísérleteztem a saját verziómat.



Hozzávalók:

  • 50 dkg túró
  • 18 dkg búzadara
  • 3 tojás sárgája
  • 3 tojás felvert habja
  • 1 csipet só
  • 4-5 ek cukor

A masszát fél órát állni hagyom, majd gombócokat formázok belőle és forrásban levő vízbe dobom. Mikor feljönnek a víz tetejére, még kb. 5 percet főzöm, majd szűrőkanállal kiveszem őket és olajon pirított zsemlemorzsába forgatom

Én fahéjas porcukorral meghintett tejföllel szeretem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése