2009. október 6., kedd

Zabpelyhes korongok

Az Nlc Sütik képpel topikjának gyűjteményéből való a recept, pici átalakítással. Az eredeti így hangzik:

Hozzávalók:
  • 20 dkg zsiradék /vaj, olaj, margarin/
  • 1 bögre cukor - fele barna, fele fehér
  • 1,5 bögre teljes kiőrlésű liszt
  • 1,5 bögre zabpehely
  • 2 tojás
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 vaníliás cukor
  • 0,5 tábla étcsoki
  • 1 késhegynyi só
  • fahéj
  • 0,5 bögre aszalt gyümölcs, lehetőleg piros /josta, áfonya, meggy, mazsola vagy akármi
Ezt kell jól összekutyulni.

Én most kihagytam belőle az aszalt gyümölcsöket, szódabikarbóna helyett egy fél sütőport tettem bele (az volt itthon) és vajjal készült.
Meglepően hamar készen van, nagyjából 10 perc alatt összekevertem, majd 15 percig 170 fokon sütöttem egy adagot. Ez nekem 2,5 tepsire elegendő.



Egy másik alkalommal kipróbáltam olajjal is, pontosabban 3/4 rész olaj, a többi vaj (ugyanis nem volt itthon elegendő vaj). Az eredmény nekem így kevésbé tetszett. A korongok jóval szétesőbbek lettek, és ízre sem olyan, mint vajjal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése