2009. október 22., csütörtök

Karamellás tekercs

A recept az 5perckonyha.hu oldaláról való, az eredeti formát régebben készítettem el. Íme, ahogyan nekem sikerült:



Változtatás csak annyi történt, hogy mivel aggódtam a krém szilárdságát illetően, került bele egy kis vaj is.

Most elkészült tortaformában is, marcipándíszítéssel a tetején, íme:



piskóta:

  • 5 tojás
  • 5 ek víz
  • 10 dkg őrölt mandula
  • 10 dkg cukor
  • 5 dkg étkezési keményítő
  • 5 dkg finomliszt
  • 10 dkg folyékony vaj
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csipet só

krém:

  • 5 dl tejszín
  • 15 dkg cukor
  • 4 tojássárgája
  • 1 csomag lapzselatin (500 ml folyadékhoz elegendő)
  • 10 dkg vaj
  • 1 csipet só

Az elkészítés módja a linkelt oldalon megtalálható.
Sajnos nekem megint problémám adódott ennek a krémnek az állagával, mint ahogyan az első alkalommal is. Valamiért a tejszínhab és a karamellkrém összekeverésekor mintha kicsapódna a zsiradék, és egyre darabosabb lesz a krém állaga, mintegy különválik a karamell és a darabos tejszín. Ezt én úgy tudtam korrigálni, hogy jól lehűtöttem a krémet, és még egyszer igyekeztem jól elkeverni. Így már jobb az eredmény, bár még így is kissé márványos a krém. Vagy vajon ez eredetileg is ilyen? Azon a képen nem ilyennek látszik. Az íze viszont maximálisan karamell ízű.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése